קידום אתרים לעסקים כנגד קידום אתרים לעסקים קטנים

המונח "בניית אתרים לעסקים" טומן בתוכו מספר סוגי אתרים: עסקים גדולים, עסקים בינוניים ועסקים קטנים.
בעוד השניים הראשונים נהנים מחשיפת פרסום גדולה ואורגנית (בחדשות, בכתבות המדיה), העסקים הקטנים נוטים לקבל פחות חשיפה בחדשות הארציות  ויותר בחדשות המקומיות, לכן זה די מגביל את קהל הלקוחות שישמעו על העסקים הקטנים יותר ותידרש עבודת קידום ושיווק אתרים מתאימה על מנת להפוך את המצב, לקחת את המושכות ולדהור עם האתר קדימה לעבר מיקומים בגוגל שללא עבודה זו ספק אם יגיעו לשם.

 

הסיבה שאתרים של עסקים גדולים ומוכרים (ניקח את שופרסל לדוגמא), יצליחו יותר במבחן תעבורת גולשים, מיקום גבוה בגוגל במונח "סופר", היא מאחר והוא אכן רלוונטי ומוכיח זאת באמצעות מספר רב של גולשים, אשר חלקם הקטן גם מקשר לאתר של שופרסל במונח סופר, ובכך נוצר קידום אתרים אורגני, לחברות גדולות ורלוונטיות, התעבורה הגדולה ומיקומם מגיע לאחר פרסום ושיווק מאסיבי ואגרסיבי שבין היתר גורם לבלוגרים רבים לקשר אליהם בין אם זה בהתייחסות לאותם פרסומים בביקורות טובות ורעות, את הקישור שופרסל תרוויח בכל מקרה, כמו כן הם יכולים להרשות לעצמם לפרסם מאמרי תדמית בעלי קישורים יוצאים באתרים חזקים באותו תחום ולהוציא מהם קישור מתאים.


אך מה לגבי עסק אשר פועל בעיר אחת ורוצה להתקדם מבחינת גוגל, ניקח לדוגמה עסק של טכנאי מחשב אשר רוצה להתפתח, העסק כרגע עובד באשקלון אך רוצה גם להתפתח לכיוון אשדוד, הוא צריך להיות משווק ומקודם בהתאם במונח "טכנאי מחשבים באשדוד" ולא רק באשקלון, לכן עבודת קידום אתרים לעסקים קטנים תתאים בדיוק למה שטכנאי המחשב צריכים.

 

יתרונותיו של עסק גדול למול עסק קטן

 

או בעצם, של עסק קטן אל מול גדול, נכון, עסק גדול כמו שנאמר לעיל יהנה מחשיפה גבוהה יותר לאתר האינטרנט, בעיתונות הארצית, בטלוויזיה (תכניות כמו צינור לילה), הוא יוכל לתת הנחות גדולות למוצרים תחת פרסום אגרסיבי ברחבי הרשת ובעיתונות.
מנגד יש לנו את העסק הקטן אשר יכול בעזרת קידום ושיווק אתרים מתאים להתחיל לחלחל לתודעתם של גולשי האינטרנט, להקים את הרלוונטיות שלו, לכבוש עיר אחר עיר ולהגדיל את העסק תוך כדי הגברת קצב העבודה, הגדלת החנויות, או אפילו מעבר חלקי לרשת האינטרנט על ידי חנות שתאפשר הנחות דרכה.
אין זו מעשיה, רבים הם העסקים הקטנים שהתפתחו רבות עקב האינטרנט ובכלל דרך קידום אתרים, ספא בירושלים הצליח להיות מדורג על ידי קידום אתרים נכון, למקום ראשון במונח "ספא" ובכך כל המחפשים אחר ספא, ישר מצאו אותו ובכך אותו ספא קטן הצליח לפתוח רשת שלמה של מכוני ספא ברחבי הארץ עקב ביקוש גדול.

כוח האינטרנט הינו רב ביותר ויכול לשנות חיים שלמים של עסקים, ניקח לדוגמה חברת מחשבים אשר ברחבי האינטרנט השמיצו אותה בעצומה ענקית ובהרבה פורומים ובלוגים, אותה חברה סובלת למרות שעברו מעל ל5 שנים ממוניטין גרוע ביותר מכיוון שהיא לא הגיבה לאותן פניות, לא הקימה אתר אינטרנט שהצהיר על המקרים הללו אלא המשיכו עסקים כרגיל, עסק זה התעלם מפניות צור הקשר כי חשב עצמו לעסק גדול שלא ינזק, בדיוק ההפך קרה והחברה מצאה עצמה למשך זמן רב בבעיות כלכליות אך ורק מכיוון שלא הגיבו כראוי.

 

עסק קטן חייב להיות בקשר רציף עם הגולשים

 

בהמשך לנאמר, יתרונותיו של עסק קטן הוא היכולת להגיב לגולשים לפניות צור הקשר בו ברגע, לחזור אליו ולנהל שיחות רציניות יותר מאשר בנאדם שעובד בשירות לקוחות ולא ידע כיצד להגיב לכל פניה, עסק קטן יכול להתפתח ולמנף עצמו גבוה מאוד רק בזכות שירות לקוחות גבוה.

לאחר בניית אתרים, בניית המוניטין שלך על גבי האינטרנט הינו חשוב ביותר ולכן חשוב לענות לכל פניית צור קשר, לחפש בפורומים מי מדבר עליך ולהצליח למנף השמצות אל עבר עסקים, במידה ולקוח שלך סבור כי טעית ולא קיבל שירות לקוחות טוב, ברר את העניין והגב באופן רשמי בפורום, זה רק יועיל לך ולעסק שלך.