קידום אתרים דרך הפייסבוק

רבות החברות אשר מפרסמות עיתונים ובטלוויזיה, ואפילו על גבי האינטרנט, המפנות את הגולשים אל עמוד הפייסבוק העסקי שלהם, על מנת שיבצעו לייק ובכך יהנו ממבחר של הטבות, אסטרטגיית שיווק זו אולי נשמעת טוב על הנייר, אך בואו נחשוב, מה בעצם תעזור לנו העובדה שנקבל לייק?

 

כאשר אנו מדברים אך ורק על קידום אתרים, ולא על שיווק, נעצור ונחשוב לרגע, האם הלייקים באתר זה מה שיעזור לקידום האתר? הרי הם אינם כוללים בתוכם קישור לאתר, אלא רק לעמוד שלנו, נכו, כוחו של העמוד גדל, אך האם זה בצורה שנעדיף, מאשר שהגולשים ייכנסו ישירות לאתר, יקראו את המאמרים שלנו, יגיבו בהם, ואף יראו פעילות נוספת בהמשך היום, מאשר שיבצעו לייק בודד שיזכה אותם בהטבה מסויימת, או רק שתראה הערכה לעסק שלנו או לאתר?
נכון, זה אולי ישווק אותו בצורה טובה, אך לא עדיף על הדרך לגרום לאותו גולש להיכנס לאתר וממנו לעשות לייק, גם נגדיל את התעבורה של האתר, וגם נראה יותר רלוונטיות לאותם מונחים שקידמנו באמצעות השיווק.

 

קידום אתרים באמצעות שיווק


החלטת להריץ קמפיין פרסומי, מצויין, אין ספק, שבמידה ואכן אותו קמפיי מורץ בצורה טובה, הוא יכניס גולשים, אך לאן נרצה שהם ייכנסו? רבות החברות אשר מקשרות לעמוד העסקי שלהן, מהפרסומות עצמן, כאשר הן אומרות "חפשו אותו בפייסבוק", במקרה כזה אתם משווקים רק מוצר אחד, למה לא להפנות לאתר האינטרנט שלכם, וממנו לבקש לבצע לייק, (יש מנגון לייקים מובנה מהאתר), ולאחר מכן להציע את ההנחה, בכך אתם גם מרוויחים לייק, גם תעבורה לאתר, וגם, החשוב ביותר, אתם מרוויחים את העובדה שאותו גולש גם אם לא התלהב מהמוצר המפורסם, נגיש למוצרים האחרים אשר אתם משווקים באתרכם.

 

קידום אתרים לא יעבוד במידה ומאתרך תקשר לעמוד העסקי בפייסבוק, כאילו הוא האתר האמיתי, אלא בדיוק ההפך, יש להדגיש בפייסבוק כי יש לכם אתר אינטרנט חי ונושם, וכדאי לכל המבקרים שלכם בדף הפייסבוק, לבקר באתר, דרך קישורים מרובים לאתר, קישורים מרובים לאתר יעשו כאשר, במיה והוספנו עדכון חדש לאתר, בדמוי מוצר, כתבה, סיקור, נקשר מהעמוד העסקי שלנו, על מנת להתריע למשתמשי הפייסבוק שעידכנו את האתר, במידה ומדובר בעמוד מאסיבי, עם מספר רב של חברים, נצפה לתנועה רבה מפייסבוק לכיוון האתר, בדיוק בצורה שתעזור לנו לקדם את האתר.
במידה ונגרום לאותו חבר בקבוצה להישאר בפייסבוק, ולא לעבור אתר שלנו, לא תהיה לו סיבה להישאר בעמוד, כאשר הוא יכול לעבור ולתקשר עם חבריו, או אפילו לקבוצה של המתחרים שלנו, ולכן חשוב לתת לו סיבה להיכנס לאתר, לעזוב את הפייסבוק לזמן מה, ולהתרכז במוצרים שלנו, יש מספר שיטות לבצע זאת, הטובה ביותר היא דרך פרסום מוצר, והבטחה כי מי שיגיע מדף הפייסבוק יזכה להנחה, ולאחר מכן ברור שאותו אדם רצה רק להסתכל מהו המוצר, כדי לא להפסיד הנחה על משהו שהוא רוצה.

 

קידום אתרים באמצעות באמצעות LIKE ו SHARE


הוספת שני הכפתורים הקטנים הללו, יאפשרו לכל אדם לקשר באופן אקסלוסיבי מעמודו האישי בפייסבוק, היכול לכלול מחבר אחד, לכמה אלפים, הינה חשובה ביותר, ברגע שאותו אדם לחץ על LIKE/SHARE, באופן מיידי הודה זו מוספת לעמודו האישי, ובתלות מסויימת, יופיע גם על דפם של כ200 חבריו, אשר מהווים גולשים פוטנציאלים שייכנסו מהפייסבוק שלהם, מבלי להיות אפילו חבר בקבוצה שלנו, בכך אנחנו מרוויחים תעבורה, אך לא רק, במידה ועמודו הוא פומבי, גוגל סורק את העמוד, ומזהה קישור נוסף, אשר מהווה כוח רב מפייסבוק, אל אתרינו, ניקח לדוגמא כתבה שלנו שתזכה ל1000 לייקים, במידה ו300 מאותם אנשים, בעלי פרופיל פומבי, זכינו ב300 קישורים לאתר שלנו, מבלי להתאמץ בהשגתם.