דרכי שיווק באינטרנט

מאחר ועולם האינטרנט הוא נרחב וגדול ישנן הרבה אפשרויות שדרכן אפשר לשווק באינטרנט שאפשר לפרסם בעזרתן ולשווק את המותג שאנו רוצים לייצג ולגרום לבאזז תקשורתי שאפילו יגיע לטלוויזיה ולחדשות במידה ויסחף אחריו גולשים רבים.
את "הבאזז התקשורתי" ניתן לייצר באמצעים רבים על גבי האינטרנט, זה יכול להיות תחת קמפיין יקר של פרסום תחת האתרים הגדולים בישראל או בעזרת סרטון שיסחף אחריו הרבה תומכים ואנשים שנגד הסרטון.

 

אף על פי שנראה כי סרטון שאנשים ישנאו דווקא לא יצליח בשיווק באינטרנט, משווקי האינטרנט חוו לאחרונה כי קמפיינים מצחיקים ו\או שנואים דווקא משכו הרבה גולשים, סרטוני ה"חתול מנגן על פסנתר" או "תינוק על שואב אבק" בהחלט משכו גולשים רבים ומנגד ראינו סרטונים שהפכו אנשים או מותגים למפורסמים רק בגלל שהם הצליחו לעצבן את הקהל הנכון ולראיה Rebecca Black עם השיר Friday.

 

שיווק על רגל אחת

 

בתחילה ידענו שיווק בשלושה ערוצי בסיס יחידים שהיו כמובן טלוויזיה, עיתונות ושלטי חוצות, עם כניסת האינטרנט לחיינו ידענו ערוץ שיווק שיכל להיות מותאם אישית לאנשים ולא על ידי ערוצי טלוויזיה מסויימים או שלטים כלליים מדי שהיו יקרים ולא ממוקדים אל עבר קבוצות שבאמת התעניינו בהם.


האינטרנט בעיקר בכניסת Google AdWords ו Facebook Adverts אפשר פרסום ממוקד ביותר לאנשים שמחפשים ומתעניינים בתכנים מסוימים והם רק מחכים למפרסם שיכניס תכנים אל האתרים המתאימים והמתווכים השונים כבר ידעו להתאים סוגי אתרים וגולשים לפרסומת שהגדרנו, בכך הפרסום שלנו לא מתבזבז על אנשים שלא מתעניינים בשירותים שלנו אלא אנשים שבדיוק מחפשים ספק שירות כשלנו.

 

השיווק באינטרנט מתחלק בעיקר לארבעה תחומים שכוללים:

  1. קידום אתרים - אולי המוכר ביותר מבין השלושה, קידום אתרים הוא נושא אשר ניתן לקרוא עליו רבות באתר והוא מהווה מחלקה שלמה שמנוהלת תחת WSD בניית אתרים, מטרת קידום האתרים היא לדחוף את אתרך לעבר מיקומים אסטרטגיים בתוצאות החיפוש בגוגל שכמובן יגרום לך בהשגת יותר לקוחות כתוצאה מכך.
  2. שיווק ממוקד - שיווק ממוקד הוא בעצם השימוש בגוגל AdSense ו AdWords כדי למצוא את הגולשים שיהוו לנו לקוחות פוטנציאלים במטרה להגיע ל90% שיווק ממוקד כאשר 90% מהגולשים שנחשפים ולוחצים על הפרסומת יהוו לבסוף לקוחות או כאלו שיצרו איתנו קשר להמשך עבודה.
    • AdSense - גוגל אדסנס בעצם מנתר את הפעילות של הגולש ומשתמש בנתונים מכל הכלים שברשות גוגל על מנת להתאים את הפרסומת באתרים השונים אל הגולש בצורה הטובה ביותר, לדוגמה אם את בחורה שמתעניינת בהסרת שיער בלייזר אז תופתעי לגלות שהפרסומות באתרים מסויימים יהיו לגבי הסרת שיער בלייזר ולא דברים שלא יענינו אותך.
    • AdWords - גוגל אדוורדס ממקד את הפרסומות מעל ולצד תוצאות החיפוש שמבוצעות בגוגל, כאשר חיפוש מבוצע באתר גוגל תוצאות הפרסומות יותאמו ויוצגו בהקשר למילות החיפוש שבוצעו ובהתאמה של מי שהגדיר את הקמפיין.
  3. פרסום על ידי באנרים - פרסום של באנרים בצורת פלאש שמשתלט על העמוד או באנר רגיל אפילו באופן אגרסיבי באתרים הגדולים בהחלט ימשוך תשומת לב שתביא לכיוונך הרבה גולשים, במידה ומדובר על קמפיין פוליטי או דבר כללי יותר כמו מכירת רכבים שיכולה למשוך אנשים ללא צורך בבחירה מוקדמת שלהם קמפיין זה בהחלט מומלץ והוא מהווה אפילו אפקט גדול יותר מפרסומת בטלוויזיה, פרסומת בשילוב אתר נחיתה מוצלח יכולה בהחלט לעשות את העבודה.
  4. סרטונים - אופציית הסרטונים גם היא מתחלקת לשניים, יש לנו אפשרות להוסיף פרסומות לפני ובעת סרטונים ראנדומליים או בנושא של הפרסומת ובכך ליצור קבוצת מיקוד, לרוב פרסומים אלו יעשו באתרי החדשות הגדולים ובאתר YouTube.
    מלבד זאת יש את אופציית סרטוני השיווק שכפי שהוזכר בהתחלה יכולים להוות סרטונים מצחיקים ואהובים ואף סרטונים שנואים על הכל.

 

WSD שיווק ובניית אתרים תדע לעמוד לצידך בכל קמפיין שיווקי שתבחר, צור קשר לשמוע על האופן שבו נרים את העסק שלך דרך האינטרנט לעבר ההצלחה.

קידום אתרים