מספר עצות להצלחת אתר מכירות

בניתם אתר מכירות, כעת אתם מחפשים על הדרכים שישווקו אותו, יפרסמו אותו, ויגרמו לו להיות אתר פעיל מבחינת גולשים, מוצרים חדשים, והגדלת רווחי האתר (או לבסוף, הגדלת רווחי העסק שמאחוריו).

 

כולנו רוצים שהאתר שברשותינו יצליח, אך ישנם כל כך הרבה גורמים שתלויים בהצלחתו, בין אם זה תנועת הגולשים אל האתר, וגם אם אכן יש תנועת גולשים בה, כיצד אנו מצליחים לגרום להם לקנות את המוצרים שאנו מוכרים באתר, ולאו דווקא בצורה חד פעמית, אלא בצורה שתגרום להם לחזור אל האתר, ולקנות ממנו את המוצרים הבאים שהם יצטרכו, אתר מכירות מצליח, הוא אתר ששומר על מחירים טובים, וקשר טוב עם הלקוח.

 

  1. הלקוח הגיע מפרסומת, כיצד נחזיר אותו לאתר

    במידה ואותו גולש הגיע מפרסומת, סביר להניח שהוא לא ידע את הכתובת של האתר, ולכן חשוב מאד שבאתר תהיה מודעה או אפילו טקסט שכתובה בו כתובת האתר, על מנת שבאמת במידה והלקוח התרשם מהאתר, ובחר במוצר, וירצה לחזור לאחר מכן לאחר התייעצויות, ידע ויזכור מהי כתובת האתר, כמו כן דבר זה חשוב כדי להכניס לתודעה של אותו גולש על האתר, מעין פרסום חינמי שלנו.

     

  2. חזור אל הלקוחות

    שלא כמו בעבר, כיום כל אדם הינו זמין במשך רוב שעות היממה, בין אם זה בטלפון, ואף לאחרונה גם בשירות האינטרנט, אתרי האינטרנט גרמו לעסק שלנו לפעול 24 שעות ביממה, ולא רק בשעות מסויימות כמו שהתרגלנו אליהם, ולכן, כמו שהעסק פתוח בכל שעות היממה, הגולשים מצפים גם לתמיכה מיידית ברגע של תקלה, בטכנולוגיה של צ'אטים, SMSים, ומענה מהיר, היה בטוח כי במידה ולא תספק תשובה בתוך כ24 שעות,אותם לקוחות יעברו למתחרים, שכן יספקו להם את המענה הנדרש.

     

  3. אפשר ביקורות

    ביקורות מתקשרות באופן ישיר לסקר\חקר שוק, במידה והלקוחות שלך אוהבים את האתר, הם גם יגידו לך זאת, במידה והם מצאו תקלה באתר, הם יגידו לך עליה, באי כלילת טופס משוב, כיצד תוכל לדעת שאכן יש בעיה בכפתור של הקנייה, או כל בעיה בצד הלקוח, שבתור המוכר לא יכלת לדעת עליה כלל?
    טופס המשוב מראה על אכפתיות, כמו שתשמח לשמוע ביקורות טובות על העסק שלך, גם תשמח לדעת כאשר יש נציג שירות לא חביב במיוחד, ותוכל לטפל בבעיה בהתאם.

     

  4. צא מהאינטרנט

    הצלחת בשיווק אתרך, יש לך גולשים רבים, המטרה היא לא לשכוח מהעסק האמיתי שעומד מאחוריה, הוא אמנם זה שגם לאתר להיפתח, אך עדיין יש לך עסק שמוכר מוצרים, דאג להפנות את לקוחותיך גם אל העסק, על מנת שיוכלו להתרשם מהחנות עצמה, ולראות את הפריטים במו עיניהם, הוכח ללקוחות שאכן עומד עסק אמיתי מאחורי האתר, ולא "מיליונר בפיג'מה", מה שכן, על מנת להקל מבחינה לוגיסטית, הציעו מחיר נמוך במעט באתר האינטרנט, אך דאגו שיופיע גם מיקום העסק, לאלו החוששים לקנות ברשת.

     

  5. למה למכור פריט אחד, שאפשר למכור יותר

    ניקח לדוגמא אתר המוכר טלוויזיות, אשר בקטגוריה נוספת באתר, הוא מוכר גם מעמדי ברקן לטלוויזיה, למה שלא נציע הנחה מסויימת לקוני הטלוויזיה, על הזרוע ברקן, בכך נרוויח מכירת "שתי ציפורים במכה אחת", גם נציע שירות טוב יותר ללקוח, וגם נמכור זרוע, שלא בטוח שאותו קליינט הה קונה מאיתנו לאחר קניית הטלוויזיה בנפרד.
    על בסיס זה ניתן למכור מוצרים נוספים, כגון שירות התקנת הטלוויזיה בבית הלקוח, ואף להציע משלוח חינם, ואחוזי הנחה בקנייה הבאה באתר.