עקרונות חשובים לעיצוב לוגו מנצח

לוגו הוא מוצר גרפי , זהו שילוב של טקסט וגרפיקה שנועד לסמל את החברה או המוצר או השירות  אותה הוא מייצג, יש חברות המעדיפות לוגו הכולל טקסט בלבד ויש חברות המעדיפות לוגו הכולל טקסט בשילוב של איור גרפי כלשהו, לוגו הוא אחד האמצעים למיתוג החברה או הארגון אותם הוא מייצג .
לוגו יופיע על כל מוצר או על כל מסמך או על כל מבנה המשתייך לחברה שאותה הוא מייצג ולכן יש חשיבות רבה לעיצוב נכון של לוגו משום שלוגו נהנה מחשיפה גבוהה בפני ציבור גדול של אנשים.
אצלנו בחברת wsd- בניית אתרים , אנו נדרשים לא פעם לסייע ללקוח שלנו בתהליך של עיצוב לוגו  במהלך עיצוב לוגו אנו מקפידים על כמה עקרונות חשובים שבעזרתם אנו מאמינים שניתן להצליח לעצב לוגו מנצח.

•    הצבעים של הלוגו –עיצוב לוגו כולל בתוכו את השלב של בחירת צבעים, לוגו איכותי צריך להיות מורכב מ-2 צבעים ולא יותר, ריבוי של צבעים מבלבל את הקהל ומקשה על תהליך ההדפסה של הלוגו.
בד"כ נהוג לבחור צבעים שמזוהים עם התחום שבו עוסקת החברה, חברה העוסקת בתחום המיחזור או בתחום של יצירת מוצרי מזון אורגניים סביר שיהיה לה  לוגו בצבע ירוק המסמל את הטבע, וחברה העוסקת בתחום התאורה סביר שיהיה לה לוגו שיש בו צבע צהוב מאיר עיניים.
           
•     הפונטים של הלוגו- כשם שיש חשיבות לבחירת הצבעים כך גם יש חשיבות לבחירת  הפונטים.  כל חברה רצוי שיהיו בלוגו שלה פונטים שקשורים לתחום העיסוק של החברה, הפונטים משפיעים על התדמית שתהיה לחברה וצריכים להיות תואמים לערכים והרעיונות שהחברה רוצה לשדר.  כך למשל חברה העוסקת בתחום רציני ומחושב כמו ראיית חשבון או עריכת דין יהיה לה לוגו  עם פונט  דוד   שמשדר מסרים כמו אמינות ורצינות, ואילו חברה  של תקליטנים או של הפעלות לילדים סביר שיהיה לה לוגו עם פונטים המשדרים מסר תוסס, צעיר  ודינאמי . כמו למשל  פונט גוטמן יד.

•    המסר שמעביר הלוגו -  לוגו  הוא כרטיס הביקור שלכם והוא צריך להעביר  את המסר שלכם , לכן יש לדאוג לעיצוב לוגו שמצליח להעביר בבהירות ובפשטות את המסר והערכים שהחברה רוצה לשדר לקהל היעד שלה. לוגו מסובך ומורכב מדי יקשה על הקהל לקלוט את המסר שהוא האמור להעביר ואילו לוגו המעוצב בפשטות ובבהירות יצליח להעביר בקלות את המסר  והרעיונות העומדים מאחורי החברה.

•    הבולטות והנבדלות של הלוגו  - לוגו הוא אחד מהאמצעים למיתוג של חברה וליצירת  בולטות של חברה,  לוגו שיצליח ליצור נבדלות  וייחוד של חברה על פני המתחרות שלה בשוק הוא לוגו שינצח , לוגו כזה יש לו רמת זכירות גבוהה ע"פ אחרים, משום שהנבדלות שלו גורמת לקהל לזכור אותו טוב יותר ולזהות אותו מיד.
 
•    עיצוב לוגו פשוט וזכיר- לוגו לא צריך להיות בעל צורות מוזרות, או בעל איורים מוזרים ומסובכים, לוגו כזה יקשה על הקהל הן ביכולת להבין את המסר שלו והן ביכולת לזכור אותו, לוגו שיהיה בנוי בצורה פשוטה ללא מורכבות מיותרת יהיה קל יותר לזכור אותו ולהבין את הרעיונות והמסרים שלו.