עיצוב אתרים באינטרנט

ישנם אין-ספור עיצובי אתרים באינטרנט, חלקם בתשלום, חלקם בחינם, כיצד נדע לבחור ולעצב את האתר בהתאם לסוגו, לתוכן שנעלה אליו, ואף לכמות התוכן שנעלה אליו?
עיצוב האתר הוא הדבר שישאיר את הגולש באתרך במספר השניות הראשונות שהאתר יופיע בו, במידה ואינך אתר גדול הנתמך על ידי מספר רב של חברות ענק, רוב הגולשים בהחלט יבחנו את עיצוב אתרך ולפי זה יבחרו האם להישאר בו ולקרוא את התוכן, או לעבור לאתר אחר שאכן מעוצב בצורה שגורמת להם נעימות בעין.

 

ישנם מספר דברים אשר ישפיעו בשניות אלו, על החלטת הגולש להישאר, מאחר ולא כל הגולשים יודעים כי ניתן להתאים את גודל הטקסט למסך שלהם, לפעמים הם מוצאים אותו גדול מדי (באופן שהורס את העיצוב), או קטן מדי, באופן לא קריא, ולכן חשוב לדעת להתאים את הטקסט לכל סוגי המסכים, על מנת שנוכל לשמור על עיצוב האתר בצורה נאותה, ובאופן קריא לגולשי האתר.

 

עיצוב ממבט ראשון

 

כאשר המבקר נכנס לאתרך, הוא ירצה לדעת על מה להסתכל, או יותר נכון, במידה והוא ערך חיפוש במנוע חיפוש מסוים, הוא ירצה שהתוכן המוצג יהיה רלוונטי עבורו, לכן חשוב לבצע כמו כן אופטימיזציה נכונה לאתר, כדי שמנוע החיפוש ידע אילו טקסטים רלוונטים למילות חיפוש מסוימות.
הטקסט המוצג צריך להיות קריא, ועל ידי מספר סקריפטים ניתן להתאים לא רק את הטקסט, גם את העיצוב, למסכי המחשב ומכשירים הניידים השונים, פעולה זו חשובה בהצגת האתר למסכים השונים על מנת שיהיה ניתן לגלוש אליו מכל מקום, ובהתאמה מלאה.

מוזיקה בכניסה לאתר היא בגדר איסור, רבים הם האתרים שמבריחים גולשים על ידי מוזיקה צעקנית בכניסתם לאתר, רק אתרים מסוימים יכולים להתאפיין במוזיקה, אתרי רדיו, אתרי מעריצים ותקליטנים, ואתרי אולמות אירועים, שילוו כל אחד בסוגו, במוזיקה המתאימה לגולש, שלא תגרום לו לרצות לברוח מן האתר, אלא להישאר בו בגלל המוזיקה הנכונה.

עיצוב בקווים מנחים פרטניים לסוג האתר, ולאחר בחינת המתחרים, הוא נכון ביותר, במידה ונרצה לעצב אתר העוסק בנדלן, אין כל רע בהסתכלות על מתחרים, ולקחת מספר רעיונות, ולשפר אותם בהיבט על האתר שלנו, לקיחת ריבוי של רעיונות מהרשת, יכול רק לתרום ליצירת עיצוב מושלם, שבאי האתר יתלהבו ממנו מאחר והוא הטוב ביותר בקטגוריה, וירצו להישאר ולראות מה עוד אנחנו מציעים.

בעמוד הראשי נרצה למקם רק טקסטים רלוונטיים ביותר, שהגולש הנכנס לאתר ידע בדיוק במה אנחנו עוסקים, נציג מידע שיווקי שיגרום לו לרצות להמשיך לקרוא את שאר הכתבות אשר ממוקמות באתר שלנו, ולבסוף ליצור יחס המרה חיובי כאשר הוא יצור עימנו קשר להמשך עסקים משותף.

 

עיצוב ממבט שני

 

ישנם אתרים רבים אשר בעצם מחייבים את הגולש לבצע להם "לייק" לאתר, או פותחים בפניו פרסומות רבות על גבי פופאפים, דבר אשר ישר מוריד מערך האתר כאתר לגיטימי ש-א. הגולש ירצה להישאר בו, ו-ב. שהגולש ירצה לחזו אליו בעתיד.
פתיחת כל סוג של פופאפ, שיפריע לגולש להגיע אל התוכן בו הוא חפץ, יוריד מערך האתר וגולשים רבים, שלא מצאו את האתר כ"סופר רלוונטי והיחיד ברשת" בנושא עליו הם רוצים לקרוא ולהתעדכן, יעברו ללא היסוס אל מתחריך.

שימוש נכון בתפריטים הוא חשוב ביותר, כאשר גולש יכנס לאתרך וירצה לדפדף בנושאים החשובים בהם הוא מתעניין, הוא לא ירצה להסתבך ביותר מדי קטגוריות שלבסוף יפנו אותו אל התוכן, אלא להגיע אליו ישירות, אין זה מחייב שנצטרך להרוס את העמוד הראשי בעומס מידע, פתיחת קטגוריות מתאימות ואופטימיזציה למנוע החיפוש, יגרום לגולש להגיע אל התוכן המבוקש בקטגוריה המתאימה, ובהסתכלות על אותה קטגוריה בעמוד הבית שלו, אתרים רבים משתמשים בשיטה זו, כולל אתר זה.