מילות מפתח בקידום אתרים

מילות מפתח הן המלים שהגולש משתמש בהם כדי לחפש אתרי אינטרנט שיש בהם אינפורמציה כלשהי.  מילות מפתח מלמדות אותנו על אילו תחומים יש להם ביקוש גבוה בשוק האינטרנט , ואילו תחומים אין להם ביקוש גבוה.
מנועי החיפוש השונים אשר עורכים סריקות באתרי האינטרנט מוצאים בכל אתר את מילות המפתח המאפיינות כל אתר ואשר רלוונטיות לכל אתר.
מילות מפתח יש להן תפקיד מכריע בתהליך של קידום אתרים. שיבוץ נכון של מילות המפתח הנכונות באתר יבטיחו קידום אופטימאלי של האתר וייצוג מיטבי של האתר בפני מנועי החיפוש השונים.
מילות מפתח נכונות שמייצגות את האתר בצורה הטובה ביותר  יכולים להביא לתעבורה גבוהה של גולשים באתר , ולכניסת כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים לאתר.

 

מחקר מילות מפתח


מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבו יש לבחור את המלים והביטויים הרלוונטיים לאתר ואשר מאפיינים את האתר ואשר יאפשרו דירוג גבוה של האתר בתוצאות החיפוש . בחירה נכונה של מילות המפתח תבטיח שאל האתר שלכם יגיע קהל היעד המחפש בדיוק את המידע הנמצא באתרכם.  מילת מפתח נכונה צריכה להיות מילה שמצד אחד היא מתארת את האתר בצורה המדויקת ביותר ומצד שני יש כמות חיפושים גבוה עבור אותו מונח.
יש היום כלים שונים המאפשרים לבעלי אתרים או לבעלי חברות המתמחים בתחום של קידום אתרים  למצוא את מילות המפתח האופטימאליות עבור כל אתר ואתר.

 

שיבוץ מילות מפתח – אופטימיזציה לתוכן


לאחר שבחרנו את מילות המפתח המייצגות בצורה הטובה ביותר את אתרנו עלינו לשבץ את מילות המפתח בצורה מיטבית המותאמת לקריטריונים לפיהם מבצעים מנועי החיפוש השונים את הסריקות באתרים השונים ואת הדירוג של האתרים בתוצאות החיפוש.
יש כמה עקרונות ברורים בכל מה שקשור לאופן שיבוץ מילות מפתח באתר , להלן סקירה של  העקרונות הללו:
•    שיבוץ מילות מפתח בכותרת – כדי שמילות מפתח יקדמו את האתר במנועי החיפוש מומלץ ביותר שמילת המפתח הרלוונטית תהיה משובצת בכותרת הראשית של האתר.
•    שיבוץ מילות מפתח בתיאור דף האתר-  כל אתר יש לו תיאור המופיע במנועי החיפוש ,תיאור הוא אמצעי קידומי ושיווקי חשוב ולכן חשוב לשבץ בתיאור האתר כמה שיותר מילות מפתח .
•    שיבוץ מילות המפתח בכותרות המשנה- מומלץ לשבץ את מילות המפתח גם בכותרות המשנה השונות של האתר. 
•    שיבוץ מילות המפתח בטקסט המופיע באתר- המומחים בתחום קידום האתרים  חלוקים בניהם לגבי צפיפות מילות המפתח הרצויה להיות בגוף הטקסט של האתר, יש כאלו שטוענים שרצוי שמילות המפתח יהיו בצפיפות של 4% ויש כאלו שיאמרו שמילות המפתח צריכות להיות בצפיפות של 6% .

אלו הם רק חלק מהעקרונות שלפיהם יש לשבץ את מילות המפתח באתר האינטרנט שלכם . שיבוץ מילות המפתח בצורה הטובה ביותר יבטיח תצוגה מיטבית של האתר בפני מנועי החיפוש אשר יעריכו את האתר כאתר איכותי ורלוונטי ויעניקו לו דירוג גבוהה של האתר בין תוצאות החיפוש.