מונחי קידום אתרים

תחת קידום אתרים פועלים מונחים שונים, הדומים ביותר הינו שיווק באינטרנט, שמטרתו היא פרסום ממומן ברחבי האינטרנט (ולא רק גוגל) בעוד מנגד עומד קידום אתרים אורגני בגוגל אשר מטרתו היא להאיץ את אתרכם אל עבר המיקומים הראשונים במנוע החיפוש גוגל, מונחים אחרים יהיו החלפות קישורים, ספאם וקישורי זבל.

 

קידום אתרים אורגני לנגד קידום אתרים ממומן הינו נושא גדול, אשר האנשים שלא מתמקצעים בכך אינם יודעים מה ההבדל בין השניים וכאשר הם פונים אלינו הם מדברים על הצעות מחיר אשר נוגעות לקידום ממומן, כאשר הם בכלל רוצים קידום אורגני.
ולכן אנו מנסים לעשות סדר בדברים לאותם לקוחות ומסבירים להם את ההבדל בין השניים.
קידום אתרים אורגני יביא את אתרכם בזמן מסוים אל עבר מיקום טבעי בתוצאות הראשונות בגוגל, קידום אתרים ממומן הינו קידום אתרים שיציג את אתרכם כפרסומת בגוגל, וברגע שתפסיקו לשלם הפרסומות לא יופיעו יותר ותחזרו להופיע בתוצאת החיפוש בלבד.

 

קידום אתרים ממומן למול אורגני

 

  • קידום אתרים אורגני - קידום אתרים אורגני הינו קידום שמטרתו להגיע עם האתר למקומות הראשונים בגוגל, כל מונח יש בו קושי שונה, ישנם מונחי זנב וישנם הרבה משתנים אשר משפיעים על המיקום שלנו, WSD מציעה קידום אתרים אורגני, כל הפרטים ניתן למצוא בשאר המאמרים שיש לנו באתר או ליצור עמנו קשר למידע נוסף ולהצעת מחיר על קידום אתרים אורגני, קידום אתרים נעשה על גבי זמן מסוים שבו נעשים כל המאמצים כדי להגדיל את הרלוונטיות של האתר למונחי החיפוש שנקבעו מראש, ובעזת הכלים והידע המתאימים אנו נצליח לקדם את האתר למקומות הראשונים.
  • קידום אתרים ממומן - קידום אתרים מסוג זה הוא בעל תקציב מוגדר מראש (בדומה לקידום אתרים אורגני), רק שעבור ביצוע הקמפיין ומעקב אחריו (דבר אשר דורש מקצועיות), ניתוח המילים וכתיבת המודעות ברמה שתגרום לאנשים ללחוץ עליהם ובכך קרוב ל95% מהתקציב הולך לפרסום בעוד הסכום הנותר משולם למנהל הקמפיין שעוקב, משנה וגורם למודעותיך להופיע במיקום אסטרטגי אשר גולשי האתר גוגל יוכלו להיכנס אל אתרך מהפרסומות וליצור יחס המרה חיובי ולא גולשים אשר אינם מתעניינים במוצר שלך.

 

מונחים שונים בקידום אתרים

 

  • החלפת קישורים - החלפת קישורים לרוב נעשית בין אתרים לא רלוונטים אחד לשני, בכך הם לא תורמים רבות מלבד העברות תעבורה וגם זה באופן לא גורף, אמנם ישנו אחוז קטן אשר כן יחליף קישורים באופן שיהיה נכון רלוונטי לשני הצדדים, אך מכיוון ששני אתרים רלוונטים לאותו תחום - הם לרוב מתחרים עסקיים, דבר זה לא יעשה ולרוב קישורים מסוג אלו יהיו אתרי תמיכה.
  • אתרי תמיכה - אתרי תמיכה לרוב יהיו אתרים פיקטיביים, אתרים שלא מעודכנים בצורה שוטפת, אתרים שלא כל כך נהנה לגלוש בהם והם נוצרו אך ורק לסיבה אחת, לפירסום מאמרים / "פוסטים" בבלוג בנושא של האתר המרכזי ולקשר אליו על מנת להעלות את המיקום שלו בגוגל, ישנם אתרי תמיכה רבים שנעשו לאתרים פעילים ולאתרים מרכזיים לבסוף, זאת מכיוון שהם נהיו אף יותר רלוונטים, והושקע בהם יותר מהאתר המרכזי.
  • ארגז החול (SANDBOX) - מונח זה לרוב מוכר בפני אתרים חדשים, שהשקיעו רבות בקידום האתר בתחילת דרכו, ולא נתנו לו למקם עצמו מבחינה טבעית בגוגל, בכך בעצם גוגל מענישה אותם ולא נותנת להם להיות במיקום גבוה, עד אשר יוכיחו כי ידיהם נקיות או בסיום תקופת העונש, לאורך כל התקופה האתר יוצג במיקומים נמוכים ביותר אם בכלל, בכל מילות המפתח שלו.
    כדי להיכנס לארגז החול לא דרושה עבודה גדולה, אלא רק לפרסם בכמה מקומות לא נכונים, בצורה מוגזמת, דבר שכל מקדם אתרים חובבן יודע שצריך להימנע ממנו.
  • אופטימיזציה - הכוונה במונח זה היא התאמת האתר שלך, למנוע החיפוש באופן מושלם, אמנם אף אופן איננו מושלם ביותר, אך התאמת מילות המפתח וחקר שוק נכון, על מנת שנדע היכן להתחרות, קידום מאמרים מסוימים באתר שיכולים לתרום למונח המפתח, ופרסום עוד כמותם כדי להתקדם במונחי המפתח ולאחר מכן גם במונחי הזנב, כתיבת תוכן נכון בעמודי המפתח (עמוד הבית, וקטגוריות ראשיות), כמו כן בניית הקטגוריות כראשיות על מנת שגוגל יזהה מהי קטגוריה ראשית ומהי משנית, שימוש נכון בפוטר והוצאת קישורים חיצונית נכונה ולא מוגזמת.
  • אינדקס אתרים\עסקים - אינדקס האתרים הישראלי רובו משמש למאגר מידע של קישורים יוצאים, לא מקום שתרצו שאתרכם יופיע בו בזמן הראשון של פעילותו, מאחר ושימוש מוגזם באינדקסים אלו למרות שאולי יביא מעט גולשים יפגע בתוצאות החיפוש בגוגל, בתחילת הדרך אנו צריכים קישורים רלוונטים בלבד ולא קישורים כלליים ולכן השמת האתר באינדקסים אלו יפגעו באתר בהמשך הדרך, לאחר זמן מה ניתן להוסיף לאט לאט אל אינדקסים מהימנים בלבד.
  • קידום אתרים פנימי - או אולי אופטימיזציה #2, תבנו את האתר על מנת שגולשים יראו ויהנו ממנו ולא למטרת מנוע החיפוש, במידה והגולש יהנה מהכתוב באתר הוא ישאר בו, ה BOUNCE RATE ירד באופן משמעותי ואתרכם יראה רלוונטיות למנוע החיפוש, בנו את האתר כדי שהגולשים יהנו ממנו ואיננו יהיה אתר רפאים אשר תוכן מועלה אליו אך אף אחד לא קורא, תוכן היא מילת המפתח, עדכון בתוכן רלוונטי, הכתוב באופן שהגולש יכול לקרוא, זהו הסוד להצלחת כל אתר גדול.

WSD בניית אתרים מציעה שירות קידום אתרים מקצועי ביותר, צרו קשר עוד היום להצעת מחיר על קידום אורגני, או קידום ממומן ותהנו מהצלחה גדולה של אתרכם להפקת יחס המרה מוצלח ותעבורה גבוהה.