חשיבותו של מחקר שוק בתהליך בניית אתר

חברות בניית אתרים אשר מספקות שירות של בניית אתרים יש להן אולי ידע מקצועי ומומחיות בכל מה שקשור לשוק  בניית האתרים, אבל הן  לא יודעות דבר על שוק מכוני הכושר או על שוק גני האירועים, ולכן כל חברת בניית אתרים מקצועית צריכה לבצע תהליך של מחקר שוק לפני שהיא בונה אתר לעסק כלשהו או חברה כלשהי.                                                                                  

תהליך של בניית אתרים ע"י חברת WSD – בניית אתרים כולל בתוכו את השלב החשוב של מחקר שוק שנועד לאפשר לנו להכיר את אופיו של  המרחב העסקי שבו עוסק האתר, מיהו הקהל שמחפש את השירותים או המוצרים של אותו עסק,  ומיהם האתרים המתחרים .                                

חברת WSD- בניית אתרים  מנתחת ומעבדת את מידע שנאסף במהלך מחקר השוק ובעזרת המידע הזה  היא יכולה לבנות ללקוח אתר שיתאים בצורה המיטבית לצרכי הלקוח ולמאפייני השוק של אותו לקוח. ואשר ישיג את המטרה שלשמה הוקם האתר.


מרכיבים של  מחקר שוק
מחקר שוק כולל כמה פרמטרים שהם:
•    מיהו קהל היעד של  האתר- מחקר שוק יאפשר לנו לדעת מיהו קהל היעד של האתר שאותו אנו אמורים לבנות , אם לא נבצע מחקר שוק לא נוכל לדעת מי צפוי להיות קהל הגולשים שיגלוש לאתר שאותו אנו בונים.
•    מי הם המתחרים בשוק – מחקר שוק מאפשר לחברה שעומדת לספק שירות של בניית אתר להכיר את המתחרים  שיש בשוק , ואת המאפיינים של האתרים המתחרים.
•    מה היתרונות שיש לחברתכם- מחקר שוק יאפשר לנו לגלות גם מהם המאפיינים של האתרים המתחרים וכיצד ניתן להפוך את האתר שאנו בונים לאתר בעל ייחוד כלשהו שיעניק לאתר יתרון ע"פ מתחריו.
•    מהו גודל השוק – מחקר שוק יאפשר לנו להעריך מהו גודל והיקף השוק, האם זהו שוק מצומצם שאין בו הרבה חברות או  שזהו שוק שרווי במספר גדול של חברות.


מחקר שוק אינו נדרש רק בעת תהליך של בניית אתרים אלא גם בתהליך של קידום אתרים.  מחקר שוק של מילות מפתח הוא צעד הכרחי לפני תחילת התהליך של קידום האתר, מחקר מילות המפתח יאפשר לנו לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות שיש לשבץ באתר שאנו עומדים לקדם.