השלבים התיאורטיים בתהליך בניית אתר

בניית אתר אינטרנט ממש כמו בניית בניין אינה תהליך של זבנג וגמרנו, זהו תהליך מתמשך ומורכב הכולל בתוכו לא מעט שלבים חלקם שלבים תיאורטיים וחלקם שלבים מעשיים.
השלבים התיאורטיים של בניית אתר אינטרנט מסתכמים כולם בתהליך שנקרא אפיון אתר.
אפיון אתר אינטרנט ממש כמו אפיון אתר בניה, יש לו היבטים שונים.
אנו בחברת WSD-בניית אתרים מעניקים חשיבות עצומה ומשקל רב לכל התהליך התיאורטי של אפיון האתר, אנו יודעים שללא אפיון אתר אינטרנט רציני ומקיף, יש לאתר סיכויים נמוכים לשרוד, ממש כשם שבניית בניין ללא ביצוע אפיון מוקדם ומקיף עתידה להיכשל ולהסתיים בהתמוטטות הבניין או בנטישת הדיירים. 

במאמר זה ננסה להתייחס להיבטים השונים של התהליך התיאורטי של אפיון האתר המתבצע אצלנו כאשר לקוח מזמין אצלנו שירות של בניית אתר אינטרנט.

•    מהו התקציב העומד לרשותו של הלקוח- לפני שאנו מתחילים בבניית אתר כלשהו עלינו לדעת מהי המסגרת התקציבית העומדת לרשותו של הלקוח, אנו מחויבים להציע ללקוח אתר אינטרנט אופטימאלי שעלותו לא תחרוג מהמסגרת התקציבית שיש לו. כך נמנע מצבים שבהם נבנה עבור הלקוח אתר אינטרנט איכותי ויעיל אך עלותו יקרה.
•    מה הצפי  ללו"ז של פיתוח האתר-עלינו לנהל דיאלוג עם הלקוח שבמהלכו אנו יוצרים תיאום ציפיות כל מה שקשור ללו"ז הצפוי, כל אתר יש לו את הלו"ז שלו, בניית חנות וירטואלית סטנדרטית יהיה לה לו"ז שונה מבניית אתר פורטל ומורכב המיועד למוסד אקדמי כלשהו.
•    מהן ההגדרות של האתר-במהלך הדיאלוג שלנו עם הלקוח אנו לומדים מהן הגדרות של האתר , מהן ציפיותיו של הלקוח, מה הוא מעוניין להשיג בעזרת האתר, האם הוא מעוניין לבצע בעזרת האתר תהליך של מיתוג העסק, או שהוא מעוניין שהאתר יגדיל את מחזור המכירות שלו. האם בעל האתר מעוניין באתר תדמיתי בלבד, או שהוא מעוניין באתר קהילתי שיש בו שיתופיות רבה ועדכון תכנים בתדירות גבוהה.
•    מיהו קהל היעד של האתר- אחד הפרמטרים החשובים בתהליך של אפיון אתר הוא התהליך של ניתוח קהל היעד, אנו ביחד עם הלקוח בוחנים היטב את הסוגיה של קהל היעד מאספקטים שונים, כמו גיל קהל היעד, הרגלי חיים של קהל היעד, מהו הפילוח החברתי של קהל היעד, הרגלי הגלישה של קהל היעד , מיקום גיאוגרפי של קהל היעד ועוד.
•    מהם המאפיינים של השוק-  מהו סקטור השוק של האתר, האם מדובר באתר שקשור לשוק עבודות השיפוץ למיניהם, או אולי זה אתר שקשור לשוק הנסיעות לחו"ל, כמובן שהתשובה לשאלה זו תשפיע רבות על מאפייני האתר ועל תהליך בניית האתר.
•    בחינת המודולים שרצוי שיהיו במערכת ניהול התוכן של האתר- לאחר שאנו יודעם מהו סוג האתר אנו יכולים לתכנן את המודולים השונים שיהיו במערכת הניהול של האתר, מערכת ניהול של אתר מסחרי תהיה שונה לחלוטין ממערכת ניהול של אתר בלוג או של אתר תדמיתי.
•    תכנון המבנה הרצוי שיהיה לאתר- בשלב זה עלינו לתכנן את מבנה האתר ואת עיצובו , כיצד עלינו לבנות את האתר כך שיהיה בעל שימושיות גבוהה, ונגישות גבוהה, אילו תפריטים רצוי שיופיעו בדפים השונים של האתר ועוד.

אז כמו שאתם רואים תהליך אפיון אתר אינו פשוט כלל וכלל ואינו מסתיים תוך זמן קצר,אנו ב-WSD בניית אתרים יודעים מניסיוננו שככל שאפיון האתר יהיה עמוק יותר ומקיף יותר כך סיכויו להצליח בהשגת היעדים שלו יהיו גבוהים יותר.
 

שם מלא:
אימייל:
טלפון: -