בניית אתרים לעסקים - באיזה אתר לבחור

שלא כמו בעבר חברות בניית אתרים שכנעו את בעלי העסקים לבנות אתר אינטרנט, כיום אם הגעת למאמר זה, סביר להניח שאתה מעוניין בבניית אתר לעסק שלך ואין כאן כל צורך בשכנוע, הבעיה לרוב מתפתחת כאשר אמנם בעל העסק רוצה לבנות אתר אך אינו יודע מה בדיוק הוא מעוניין להפיק ממנו, האם זה מאגר לקוחות חדש, האם זה אתר מידע שדרכו ישיג לקוחות או האם זה יהיה אתר תדמית אשר מיועד ללקוחות אשר ברשותו.

 

כאשר אתה מחליט על בניית אתר חדש לעסק שלך, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  • האם אני רוצה למכור מוצרים דרך האתר, ובכך להגדיל את פלח השוק ואת העסק למיקום כלל ארצי?
  • האם אני רוצה להעלות מספר רב של כתבות לאתר ובכך להוות אתר כללי לתחום בו אני עוסק ודרך האתר להביא אליי לקוחות שהתעניינו באותן פיסות מידע?
  • האם אני רוצה שהאתר יהווה אתר תדמית, שלקוחות קיימים וחדשים שלי יוכלו לבקר בו על מנת להתרשם ממני ומעבודתי וכדי שידעו את שעות הפתיחה של החנות ומידע על מבצעים?
  • האם אני מעוניין להגדיל את מאגר הלקוחות שלי ולגרום לתסיסה רבה בחנות שלי, יצירת באזז גדול שיצור סיקורים תקשורתיים ויפרסם את העסק שלי?

 

מה תרצה להפיק מאתרך

 

כאשר מדובר על עסק קטן, נדע בדיוק מיהו פלח השוק שאליו אנחנו פונים וכיצד אנו רוצים שיוצג להם האתר שלנו, במידה ומדובר בעסק גדול יותר בעל פלחי שוק נרחבים, נבנה אתר באפן כללי יותר, בעל עיסוקים רבים ותחת כל עיסוק-קטגוריה, נבנה אותו בצורה אישית יותר, חברת בנייה תאפיין את קטגורית בניית הכבישים באופן שונה מקטגורית בניית הבתים ולכן יש להסתכל על כל קטגוריה בעסק גדול, כאספקט שונה בבניית האתר.

אז מה נרצה להפיק מהאתר, האם זה יהיה מכירות של המוצרים שלנו ובכך פתיחת חנות נוספת על גבי האתר, או אולי נרצה אך ורק לקבל פניות צור קשר על מנת שנוכל להמשיך ולפתח קשר עסקי עם יוצר הקשר.
אולי אפילו נרצה לבנות אתר "למראה עיניים" בלבד, ובכך להרשים את המתחרים שלנו, ואת קהל הלקוחות שלנו.
ניתן להגיד בפירוש שהסיבה הגדולה ביותר לכל עסק להקים אתר אינטרנט בכל צורה שהיא, היא להגדיל את מאגר לקוחותיו ובכך לגדול מבחינה עסקית מעבר לפלחי השוק שבהם נגע עד כה.

 

פיקוח על הנעשה, עסק קטן אל מול גדול

 

כאשר מדובר על עסק גדול לרוב נמנה אדם אשר יהיה אחראי על כל הליך בניית האתר או בשפה מקצועית, CTO, ניתן לו תקציב, כיצד אנחנו רוצים שהאתר יראה (אפיון) והוא יהיה אחראי על כל הקשרים לגבי בניית האתר ולאחר מכן יציג לך את התוצר הסופי בתקציב שהקצבתם לו.
כאשר מדובר על עסק קטן הכולל עד 10 אנשים לרוב בעל החברה יהיה זה שאחראי על הליך בניית האתר וידרוש מגע אישי שלו בהליך בניית האתר, בכך האתר יראה בדיוק כמצופה מאחר ואין מתווכים באף הליך בניית האתר.

בצעו סקר בקרב הלקוחות שלכם ושאלו אותם מה הם מצפים מהאתר שאתם הולכים לבנות:
האם זה יהיה אתר מכירות שיקל עליהם בהליך הקנייה, האם זה אתר שיודיע להם על שינויים כלשהם בשעות הפתיחה, האם זה אתר אשר יפרט יותר על הנושא של העסק שלכם או כל נושא אחר שעולה בדעתם, כמו פורטל, בלוג עסקי, או פורום שבו יוכלו לשאול שאלות מקצועיות.
הם אלו שיגלשו לאתר, שאלו אותם לדעתם.

שם מלא:
אימייל:
טלפון: -