בניית אתרים באופן שיקדם את עסקיך

בחלוף השנים יותר ויותר בעלי עסקים, קטנים, בינוניים, וגדולים, מבינים את החשיבות של אתר אינטרנט כחזית שמצליחה להרים ולמנף את הצלחת עסקיהם, בסגירת עסקות באופן תדיר יותר, ברווחים כלכליים שונים לגמרי ממה שעסקם הציג בתקופה מקבילה ללא אתר אינטרנט, ועקב הצגת נתונים אלו אף מתעניינים בקידום ושיווק אתרם ברשת האינטרנט.

בתקופה האחרונה יותר ויותר אתרי תדמית, ואתרי מכירות בנושאים פרטיים יותר (שלא כמו WALLA SHOP וכ'ו), החלו להופיע, אתרים המתמקדים בנושא אחד, שמאחוריו עומד עסק אחד, ולא שורה של ספקים, חנויות בגדים החלו להפעיל אתרי קטלוג/מכירות ובכך הגדילו את המכירות אל מעבר לחנויותיהם , אל איזור האינטרנט ומספר המשתמשים הבלתי מוגבל.

 

העיצוב כפקטור מרכזי

 

דבר חשוב ביותר בתהליך של בניית אתרך, הוא עיצוב אתרים, עיצוב האתר הוא הדבר שקובע לגולש ב5 שניות הראשונות לאחר כניסתו, אם הוא מחליט להישאר כי העיצוב נכון, מובן לו, והוא לא יסתבך בניווט באתר, לבין עיצוב לא ברור, מלא בצבעים שאינם קשורים אחד לשני, לוגו שמעיד על חוסר רצינות, ועיצוב כללי שלא נגע ללב הגולש.
אין שוני כלל וכלל בסוג האתר, אין זה משנה אם הוא אתר תדמית, אתר מכירות, או פורטל, לפני שהגולש מבין בכלל איזה סוג אתר זה, העיצוב הוא זה שיקבע לו אם ברצונו להישאר בו, או לגלוש לאחד המתחרים שלך.

 

בחירת סוג האתר לעסקך

 

עסקים רבים מתלבטים באיזה סוג אתר כדאי להם לבחור, לעסקים, יש כ4 אתרים שיוכלו לבחור מהם, ואף יותר מכך, הנה מעט מידע על כל אחד מ4 הסוגים המרכזיים, שביניהם לרוב ההתלבטויות של בעלי עסקים מתרחשות:

  • אתר תדמית: אתר תדמית הינו אתר שמיועד אך ורק להציג תוכן רלוונטי על החברה, ומיועד להישאר כאתר ללא תוכן רב, אלא תוכן המוכנס מראש מעט לאחר בניית האתר, ובמצב זה הוא ישאר, ניתן להרחיבו לאתר תדמית אינפורמטיבי שבו מועלה תוכן מעת לעת, אשר רלוונטי לעסקים בהם החברה עוסקת, אך מלבד זאת, אתר תדמית הוא אתר שאמור למכור רק על פי מראה ותוכן דל, להצגת הלקוחות שלנו.
  • אתר קטלוג: במעט שונה מאתר תדמית, גם אתר קטלוג מציג מידע עלינו, אך אתר קטלוג, בנוסף לתדמית הטובה שישאיר על לקוחותינו, יציג קטלוג שנוכל להראות ללקוחותינו, אתר קטלוג יותר מיועד לעסקים העובדים בהתאמה אישית, כדוגמאת שמלות כלה, ושם אותו עסק, לדוגמא, יציג את כל השמלות כלה, והדוגמאות שהוא יכול לעצב ולתפור.
  • אתר אינפורמטיבי: אתר אינפורמטיבי מיועד לעסקים הרוצים להציג מאגרי מידע גדולים של חומר שיש ברשותם, שיכול לעזור לציבור הרחב, אתר מסוג זה יתאים יותר לקליניקות ולאתרי רפואה, המעוניינים להציג מידע רפואי אשר יכול לשמש את הציבור, ולהפנות את הציבור אליהם כמומחי טיפול, אתר מסוג זה יצליח בחזית קידום האתר, מאחר ויציג תוכן יחודי, הכתוב ממומחים.
  • אתר מכירות: אתר מסוג זה מיועד לעסקים הרוצים למכור את מוצריהם במקום שמחוץ לעסק שלהם, בצורה שתוכל לפנות לכל מי שיש לו מחשב, אתר מכירות יכול להצליח בשתי שיטות שיווק, האחת היא שהעסק דוחף את האתר, ומציע בו הנחות למי שקונה דרכו, והשני, דרך האתר, שיציע הנחות למי שמגיע בהפניה מהאתר, שיטות שיווק אלו יכולות לגרום לאחד לעזור לשני, ובכך להצליח בשתי החזיתות כשתי חנויות שונות, האחת במיקום הפונה לתושבי האיזור, והשני לכל תושבי הארץ, וביחד לדחוף את העסק להצלחה.