כתיבת תוכן לאתר אינטרנט

כל אתר אינטרנט מחויב בתוכן הנוגע לתחום בו הוא עוסק, התוכן הוא הדבר שימשוך את הגולשים אל האתר, התוכן יכול להתבטא בצורה של תמונות (אתר קטלוג) או בצורה של תוכן כדוגמת כתבות ומאמרים (אתר כללי / תדמיתי אינפורמטיבי), בכל מקרה התוכן הינו דבר שהוא חובה לאתר מאחר ועיצוב לבד לא יעשה את העבודה במשיכת גולשים שיחזרו גם לביקורים בעתיד.

 

בעולם שהאינטרנט בו התפתח במהירות הבזק ניתן לראות כיום אתר אינטרנט הנוגע לכל תחום ומקצוע, בין אם זה ארגון שנוגע בבעיה מסויימת ובין אם זה עסק שמתמקד במכירת נעליים, לכל תחום כיום יש מספר לא מבוטל של אתרים והתחרות בהם גועשת בזירה העולמית וגם בזירה הישראלית.

 

תוכן מקורי

 

הדבר שיבדיל את אתרך מאתרים אחרים הינו תוכן מקורי ואיכותי, כאשר אין ברשותך תוכן מקורי אלא אך ורק תוכן מועתק אין לגולשים או ללקוחות מהאינטרנט סיבה לבחור בך ולא במתחריך שהציג את התוכן יותר מוקדם ממך.
אתר אינטרנט שרוצה להשיג גולשים רבים צריך תוכן איכותי, חדשני ושאין כמוהו עדיין ברחבי האינטרנט, ידיעות מרעישות הנוגעות לתחום בו אתה עוסק תמיד ימשוך את הקהילות של העסקנים והחובבים בתחום לכיוונך מאשר לכיוונים אחרים שיציגו את התוכן מספר ימים מאוחר יותר.


ניקח לדוגמה את עולם המחשבים ונניח שאינטל יצאה בהצהרה כלשהי, האתר הראשון שיפרסם את הידיעה ימשוך את מספר הגולשים הרב ביותר, זוהי דוגמה לתוכן ראשוני שמושך גולשים, אך היכן נדע להבדיל בין תוכן ראשוני לתוכן איכותי שיפורסם לאחר מכן, סקירה נרחבת על ההצהרה ועל ההשלכות שלה תביא את אותם גולשים לקריאה של כתבה איכותית על ההשלכות של ההצהרה, וכאן גם נכנס התוכן היחודי שנוצר מנקודת מבט של מקצוען בתחום.
במידה ואתה הוא זה שסיקר את אותה ידיעה, היה בטוח שבמידה והגולשים אהבו את דעותיך הם יחזרו לאתרך לקריאת דעות נוספות שלך על עולם המחשבים שאותו הם אוהבים, כמו כן ניתן לשלב בכתבות מסוג זה קישורים לפינת המכירות באתרך בצורה של המלצה על מוצרים, ובכך יצרת כתיבה שיווקית.

 

התוכן הוא חלק חיוני לכל אתר, לאחר שגולש נכנס לאתר והוא החלט שהעיצוב מתאים לו עכשיו הגיע תור התוכן, אם הצלחת לקלוע לגולש בעניין התוכן, קנית את הגולש שיחזור ויהנה מאתרך בין אם זה בקניות בעתיד ובין אם זה כאתר תדמית שהוא יוכל לשאוב ממנו מידע הנוגע לתחום בו הוא מתעניין.

 

סוגי תכנים באתר

 

ישנם מספר סוגי תכנים באתר ואתה הוא זה שיחליט באיזה סוג של תוכן אתה מעוניין בו, אתה יכול לבנות אתר בעל כתבות קצרות או אתר בעל מאמרים אינפורמטיביים ארוכים כדוגמת אתר זה.

  1. תוכן שיווקי - תוכן מסוג זה לעיתים מתחזה לתוכן שאין בו כוונות מכירה אך במידה והוא כתוב היטב אפילו לא תשימו לב למטרת התוכן שכל תכולתו נועדה לגרום לכם לקנות מוצר מסויים.
  2. תוכן קידום - תוכן שנועד יותר לרובוטים של גוגל מאשר לבני אדם, לא חייב להיות מדויק על כל גווניו ולרוב גם יהיה תוכן שקשה לקרוא, הוא נועד אך ורק עבור קידום אתרים ולא עבור גולשים ברשת, כאשר הוא מתנגש לתוך אתר רשמי זהו דבר שהורס את האתר מבחינת הגולשים יותר מאשר עוזר.
  3. תוכן ממוקד - לרוב תוכן זה יכתב בבלוגים ויהיה בעל דעות אישיות או מקצועיות ולא יהיה לצרכיי שיווק, מכירה או קידום אלא לטובת הגולשים בלבד.
  4. תוכן בלוגים - תוכן יותר ברמה האישית, לא תמיד יכתב בעברית התקנית ביותר אלא יהווה נקודת מפגש בין הבלוגר לקוראים שלו בלי ניסיון להראות מקצועיות בתחום אלא רק לספר חוויות אישיות ולעיתים מקצועיות בצורה אישית.
שם מלא:
אימייל:
טלפון: -